Skanderborg Skakklub

Forside Info Kalender Skoleskak Resultater Presse Medlem Links

International mesterspiller til Skanderborg Skakklub Pressemeddelse af 19. maj 2006
Den international mesterspiller Klaus Berg har meddelt, at han fra sæsonstart 2006/07 vil spille for Skanderborg Skakklub.

Skanderborg Skakklubs formand Anders Haarup udtaler i den anledning:

Det er med såvel stor glæde som stolthed, at vi nu kan meddele, at det er lykkes at få Klaus Berg tilknyttet klubben. Det er for os et bevis på, at det som netop vores klub står for, er et godt og bæredygtigt koncept. Klaus har ved vores samtaler givet udtryk for, at han ikke kun kommer ned for at spille, men meget gerne vil involvere sig i og omkring klubben. Så udover vi får en virkelig klassespiller i klubben, så har vi her også mulighed for at trække på hans kunnen. Det vil derfor være en utrolig mulighed for os alle i klubben at styrke vores færdigheder.

Klaus Berg spillede i sidste sæson for de danske mestre fra Helsinge, ligesom han tidligere har spillet i den Tyske Bundesliga.

Klaus Berg, der er bosat i Århus, vil muligvis allerede være at finde blandt deltagerne ved skakklubbens traditionsrige turnering for alle klubber i Østjylland, som begynder 1. onsdag i august.

Yderligere oplysninger kan fås hos formanden for Skanderborg Skakklub.

Anders Haarup
Adelgade 104A